loading...

tehranservic

بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی در زمستان و تابستان را در این مقاله مطالعه خواهید کرد .تمامی سوالات خود را از ما بپرسید.

بازدید : 37
سه شنبه 21 دی 1400 زمان : 11:02

کولر گازی یکی از محبوب ترین و رایج ترین وسایل و روش های تهویه هواست که در کشور ما نیز به سرعت در حال گسترش میباشد،یکی از مهم ترین مسائل در استفاده از این وسایل نگهداری ، سرویس و تنظیم دمای درست این وسیله است، به نحوی که بیشترین بازدهی در با کمترین اتلاف انرژی و آوردن فشار به دستگاه حاصل شود.
با تهران سرویس همراه شوید تا بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی در زمستان و تابستان را به شما عزیزان معرفی نماییم.

حالت‌های مختلف تنظیم دما در کولر گازی:

کولر های گازی متناسب با شرایط آب و هوایی دارای حالت های مختلف سرمایشی و گرمایشی است که میتوان متناسب با نیاز با شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار میگیرد.

حالت فن:

زمانی که کولر در این حالت تنظیم می‌شود، فقط فن داخل پنل روشن شده و هوای داخل خانه را به جریان می‌اندازد. با گردش هوا، محیط کمی خنک‌تر خواهد شد و از طرف دیگر، کولر گازی مصرف برق کمی خواهد داشت. زمانی که کولر در حالت فن روشن است، کمپرسور روشن نمی‌شود و گاز مبرد در سیستم جریان نخواهد داشت. استفاده از این حالت در روزهایی که دما زیاد بالا نیست، بهترین گزینه خواهد بود. با روشن کردن کولر گازی در این حالت، با گردش هوا و عبور آن از فیلترها، گرد و غبار و ذرات معلق توسط فیلترها گرفته شده و باعث تمیز شدن هوا خواهد شد.

حالت سرمایش:

در تابستان از کولر گازی در حالت سرد باید استفاده کرد. زمانی که کولر گازی در حالت سرد روشن می‌شود، کمپرسور و فن واحد خارجی روشن شده و با جریان پیدا کردن گاز مبرد و گذشتن از درون لوله‌ها و اواپراتور پنل، موتور دمنده موجود در پنل، باعث عبور هوا از روی لوله‌های اواپراتور پنل شده، گرمای مولکول‌های هوا به گاز مبرد موجود در لوله‌ها منتقل شده و دمای محیط کاهش پیدا می‌کند. کمپرسور تا زمانی روشن می‌ماند که سنسور تعبیه شده در پنل که به سنسور محیط معروف است، تشخیص دهد دمای محیط به دمای تنظیم شده رسیده است. البته در کولرهای گازی اینورتر، کمپرسور روشن و خاموش نمی‌شود و سرعت آن کم و زیاد شده و دمای هوا را در حد مطلوب نگه می‌دارد.

کولر قابل حمل ( Cool Air ):

در داخل محیط، فن پنل داخلی همچنان روشن می‌ماند و به جریان انداختن هوا ادامه می‌دهد. در کولر گازی‌های غیر اینورتر فقط واحد بیرونی خاموش می‌شود. بعد از گذشت زمان، دوباره هوای داخل گرم شده و گرما افزایش پیدا می‌کند و دوباره واحد خارجی (کمپرسور و فن واحد خارجی) روشن شده و محیط را خنک می‌کند. این روند در کولرهای اینورتر متفاوت است و کمپرسور می‌تواند با سرعت‌های مختلف حرکت کند. در انواع اینورتر، زمانی که دمای اتاق به دمای تنظیم شده نزدیک می‌شود، سرعت کمپرسور به کمترین حد خود می‌رسد و همچنان روشن می‌ماند. تغییرات دمایی محیط در این حالت کمترین حد است و مصرف برق پایین‌تر خواهد بود. یکی از دلایل مصرف بالاتر کمپرسورهای معمولی، مصرف برق زیاد آنها در زمان استارت کمپرسور است. کمپرسور در کولر گازی‌های اینورتر خاموش و روشن نمی‌شود و فقط سرعت آن کم و زیاد می‌شود.

حالت گرمایش:

زمانی که کولر گازی در حالت گرمایش روشن می‌شود، جریان گاز توسط شیر برقی برعکس شده و گاز مبرد که توسط کمپرسور فشرده شده و در حالت سرد به سمت لوله‌های کندانسور موجود در واحد خارجی منتقل می‌شد، به سمت لوله‌های پنل هدایت می‌شود. این تغییر در حرکت گاز مبرد باعث می‌شود تا گاز مبردی که دمای بالایی دارد، هوای محیط داخل را گرم کند. در برخی از انواع کولر گازی، فن موجود در پنل تا زمانی که لوله‌های اواپراتور گرم نشود، روشن نشده و بعد از چند لحظه روشن می‌شود. اما در برخی از انواع همان لحظه اول موتور فن داخل پنل روشن شده و باد گرم ایجاد می‌شود.

تفاوت بین کولر گازی‌های اینورتر و غیر اینورتر

تنظیم دما برای بهترین حالت:

در هر روز دما متفاوت است و باید دمای تنظیم شده کولر گازی را متناسب با دمای روز تغییر داد. نیازی نخواهد بود تا کولر را در یک دمای ثابت تنظیم کرد و باید در هر روز نسبت به دمای بیرون، دمای تنظیم شده کولر را تغییر داد.

تنظیم دما در حالت سرما:

در لحظه ورود به خانه زمانی که هوا گرم است، می‌توان کولر را روی کمترین درجه و بیشترین شدت باد تنظیم کرد تا محیط سریع‌تر خنک شود. در بعضی از کولرهای گازی یک حالت به نام توربو یا قدرت بالا وجود دارد که با فعال کردن آن کولر با بیشترین جریان باد و در کمترین درجه کار می‌کند. در بعضی از کولرهای گازی، این حالت تا ۲۰ دقیقه ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن به حالت عادی و تنظیمات قبلی باز خواهد گشت.

اگر شما کولر را در کمترین درجه تنظیم کنید، محیط خانه خیلی زود بسیار سرد شده و مجبور خواهید شد کولر را خاموش کنید که استهلاک آن بالا خواهد رفت. همیشه دما را چند درجه بالاتر تنظیم کنید به عنوان مثال ۲۴ یا ۲۵ درجه، و اگر هوا گرم‌تر شد آن را کم کنید. هر چه دما را بالاتر ببرید، کمپرسور مدت زمان کمتری روشن خواهد ماند و در نتیجه، مصرف برق کم خواهد شد. در روزهای گرم، دما را پایین بیاورید و در روزهای خنک‌تر آن را بالا برده تا همیشه دمای محیط مطلوب باشد.

تنظیم دما در حالت گرمایش:

در حالت گرمایش هم، کولر گازی را باید نسبت به دمای روز تنظیم کنید. در روزهایی که هوا خیلی سرد نیست، می‌توان دما را کمتر از ۳۰ درجه تنظیم کرد. در زمانی که کولر در بیشترین دمای قابل تنظیم قرار داده شود، کمپرسور به طور دائم روشن می‌ماند و مصرف برق بالا خواهد رفت. در روزهایی که دمای هوا زیاد سرد نیست، نیازی نخواهد بود تا کولر را در دمای بالا تنظیم کنید.

علت داغ شدن دو شاخه و پریز کولر گازی:

اگر دما را در بیشترین حد تنظیم کرده باشید و دمای هوای بیرون خیلی سرد نباشد و فن پنل کولر روشن و خاموش شود، احتمال کم بودن گاز مبرد وجود دارد. در برخی از کولرها، زمانی که درجه دما کمتر از ۳۰ درجه تنظیم شود و در زمان اتوماتیک کردن، امکان دارد فن پنل کار نکند که این حالت طبیعی است. قرار دادن دمای تنظیم شده کمتر از ۳۰ درجه باعث می‌شود تا کولر برق کمتری مصرف کند.

در کولرهای اینورتر معمولا کمپرسور به گونه‌ای کار می‌کند که دمای محیط در محدوده تنظیم شده قرار بگیرد و فن به طور دائم کار می‌کند. در حالت گرما، اگر لوله‌های اواپراتور داخل پنل به حد کافی گرم نباشند، فن پنل کار نمی‌کند.

توجه داشته باشید، در کولرهای گازی معمولی زمان روشن بودن کمپرسور، میزان سرما و گرما ثابت است و فقط مدت روشن بودن کمپرسور تغییر می‌کند. به عنوان مثال، اگر در حالت سرمایش، دما روی درجه ۱۸ تنظیم شود تقریبا کمپرسور به طور دائم روشن می‌ماند و در صورتی که دما روی ۲۲ درجه و یا بیشتر تنظیم شود، کمپرسور مدتی روشن و بعد از رسیدن دمای محیط به درجه تنظیم شده، خاموش می‌شود و بعد از مدتی دوباره روشن می‌شود و با این کار دمای محیط را در درجه تنظیم شده ثابت نگه می‌دارد. در حالت گرمایش نیز به همین صورت است و اگر دمای تنظیم شده در بیشترین حد نباشد، کمپرسور اتوماتیک می‌کند و در مصرف برق صرفه جویی می‌شود. البه این روند در کولرهای اینورتر متفاوت است.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان:

دقت داشته باشید که هر چقدر که میزان دمای اسپیلت در تابستان پایین تر تنظیم شود انرژی بیشتری توسط کولر گازی مصرف می‌شود و در نتیجه هزینه بیشتری در قبوض شما نمایان میگردد. در مقابل، برخی افراد ممکن است صرفه جویی در مصرف انرژی برایشان اهمیت بیشتری از راحتی داشته باشد و دما را در حد متعادل تنظیم نمایند.

با این تفاسیر می توان بهترین درجه دما برای کولر گازی در تابستان را بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد در نظر گرفت. در این دما بدن انسان به طور طبیعی در وضعیت آسایش قرار گرفته و نه احساس سرما و نه گرما خواهد نمود و از لحاظ مصرف انرژی نیز بهینه ترین و بهترین دما برای سرمایش کولر گازی در تابستان است. در صورتی که از خانه بیرون می روید برای کاهش مصرف می‌توانید ۳ تا ۴ درجه نیز دما را افزایش دهید و در حدود ۲۸ درجه تنظیم کنید.

بهترین درجه کولر گازی در زمستان:

تنظیم بودن دمای کولر گازی در فصل زمستان بر روی سلامتی، آسایش و هزینه های خانوار و ... بسیار تاثیرگذار است. حال بهترین درجه کولر گازی در زمستان در محدوده ۲۶ تا ۲۸ درجه قرار دارد. بهینه ترین و بهترین درجه کولر گازی در زمستان که صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز به همراه داشته باشد، همین محدوده دمایی بوده و البته این شرایط به هیچ وجه ناخوشایند نیست. زیرا بدن در شرایطی قرار می گیرد که نه سرد و نه گرم است. البته توجه داشته باشید که این عددی که به عنوان بهترین درجه کولر گازی در زمستان تعیین شده است؛ برای افراد نرمال و معمولی مناسب است و طبیعتاً برای افرادی همچون کهنسالان و نوزادان می‌توان درجه ترموستات کولر گازی را تا حدود 2 تا 3 درجه بیشتر از این رقم قرار داد.

نکته:

همچنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست، که اگر دمای محیط برای شما به اندازه کافی خنک نبود و یا گرمای لازم برای راحتی شما را نداشت، در وهله اول به جایی تغییر تنظیم درجه کولر گازی، از قابلیت سرمایش یا گرمایش سریع کولر گازی خود که با عنوان Turbo، Jet Mode و… بر روی ریموت مشخص شده بهره بگیرید. در این حالت در مدت زمان کوتاهی کولر بر روی تنظیمات حداقل یا حداکثر دما با وزش باد سریع قرار خواهد گرفت و محیط را سریعا خنک یا گرم می کند و سپس به تنظیمات اولیه خود که بهترین درجه برای کولر گازی یا اسپیلت شماست برمی گردد.

چرا تعمیرکار کولر گازی خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیرات کولر گازی
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 316
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 39
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 549
  • بازدید سال : 2602
  • بازدید کلی : 53015
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی